La Cia. Núria Esquius manté la seva activitat escènica durant el mes de novembre amb dues propostes que exploren diferents llenguatges teatrals i musicals: La cupletista i L’Executiva.
El dia 22, a les 18 h, dins del marc de la D.O. Territori Escènic, la sala Cal Xic d’Arbúcies (Girona) acollirà La cupletista, un espectacle que recupera una part fonamental de la història musical i escènica catalana. La proposta reivindica la figura de Càndida Pérez Martínez, compositora pionera en un context en què la creació musical femenina era excepcional i autora d’alguns dels cuplets més populars de la cançó catalana. Amb text i veu de Núria Esquius, acompanyada al piano per Jorge Varela i sota la direcció de Pere Sagristà-Ollé, La cupletista combina divulgació històrica, música i entreteniment per reivindicar un gènere que va ocupar un lloc destacat als escenaris catalans.
La segona cita del mes serà el dia 20, a les 20 h, a la Sala B d’Amposta (Tarragona), on la companyia presentarà L’Executiva, un thriller tragicòmic musical carregat d’ironia i humor negre. L’obra presenta Sofie Hazzard, una talentosa caçatalents que descobreix que els candidats que ha incorporat al món empresarial s’han convertit en monstres sense escrúpols. Davant d’aquesta situació, decideix actuar: de dia és una executiva brillant i, de nit, una caçadora decidida a fer justícia. Núria Esquius interpreta en solitari aquest viatge entre el món de l’empresa i la venjança, acompanyada al piano per Jorge Varela. Amb una posada en escena trepidant, l’espectacle planteja una qüestió de fons sobre els límits entre la responsabilitat professional i la responsabilitat moral.