La companyia La Baldufa presentarà el seu espectacle Fantasmes de Guerra el 24 de febrer al festival FETEN 26, la Feria Internacional de Artes Escénicas para Niños, Niñas y Familias de Gijón, un esdeveniment anual de referència a Espanya i a nivell internacional dedicat al teatre, dansa, música i altres arts escèniques adreçades al públic infantil.

Fantasmes de Guerra és un projecte de teatre de sala amb música en directe, que narra la història de tres amics inseparables que creixen entre jocs i somnis compartits, fins que esclata una guerra que separa els seus camins. Anys després, ja grans i retrobats en una residència d’avis, els fantasmes del passat tornen a aparèixer, posant sobre la taula les paraules que mai es van dir i els perdons que costen d’expressar.

Inspirat en l’obra Érem feres (Pagès Editors, 2023) de l’historiador Oriol Riart, l’espectacle parteix de diaris reals de combatents dels dos bàndols de la Guerra Civil Espanyola per construir una dramatúrgia propera, humana i intergeneracional. Amb tocs d’humor i sensibilitat, Fantasmes de Guerra és un homenatge a les grans amistats i una reflexió sobre l’absurditat dels conflictes, convidant infants, joves i adults a compartir la història i plantejar-se un últim intent de reconciliació.