CONTACTE
Persona de contacte: Montserrat Arcarons
Apartat de correus, 23
08570 Torelló (Barcelona)
Tel: 93 883 24 43
DESCRIPCIÓ
La companyia privada més antiga d’Europa ara sota la direcció de Ramon Fontserè després de la marxa d’Albert Boadella. Joglars ha mantingut el procediment d’un teatre crític directament relacionat amb la realitat circumdant. Per aquest motiu varen sofrir presó i un consell de guerra militar arrel de les representacions de l’obra La Torna l’any 1977. Però després, ja en plena democràcia, diversos processos i polèmiques sorgiren com a conseqüència d’altres obres, per això, amb el temps la companyia s’ha guanyat el carisma d’una de les veus més crítiques i lliures de la societat espanyola. La història d’Els Joglars és la història de la recerca i investigació constant i la construcció d’un llenguatge teatral partint de l’escola del mim clàssic fins a la incorporació de tots els elements dramàtics possibles, amb una fórmula de treball basada en l’artesania col·lectiva de gran implicació personal i professional, cooperativitzada i independent – un clar sinònim de sacrifici i austeritat, dedicació exclusiva i moltes hores de treball – que proporciona un mètode de treball viu i en permanent evolució.
La sala d’assaig d’ Els Joglars, una cúpula geodèsica situada en mig de boscos a 100 Km de Barcelona, es converteix en un privilegiat observatori que facilita una visió profundament universal sobre els mecanismes de perpetuació del poder en diferents àmbits i facetes, el gran tema de Joglars i que després de més de cinquanta anys es concreta en milers de representacions de quaranta obres teatrals en més de vint països d’Europa i Amèrica a banda de les produccions per a televisió, cinema i diversos llibres i estudis sobre l’activitat de la companyia.
OBRES
– MIMODRAMES, 1962
– L’ART DEL MIM, 1963
– DEIXEBLES DEL SILENCI – PANTOMIMES DEL MUSIC-HALL, 1965
– CALIDOSCOPI, 1966
– EL DIARI, 1968
– EL JOC, 1970
– CRUEL UBRIS, 1971
– MARY D’OUS, 1972
– ÀLIAS SERRALLONGA, 1974
– LA TORNA, 1977
– M-7 CATALONIA, 1978
– L’ODISSEA, 1979
– LAETIUS, 1980
– OLYMPIC MAN MOVEMENT, 1981
– OPERACIÓ UBÚ. Amb el Teatre Lliure, 1982
– TELEDEUM, 1983
– GABINETE LIBERMANN. Amb el Centro Nacional de Nuevas Tendencias, 1984
– VIRTUOSOS DE FONTAINEBLEAU, 1985
– VISANTETA DE FAVARA. Amb el Teatre Estable del País Valencià, 1986
– BYE, BYE, BEETHOVEN, 1987
– COLUMBI LAPSUS, 1989
– YO TENGO UN TÍO EN AMERICA, 1991
– EL NACIONAL, 1993
– UBÚ PRESIDENT, 1995
– LA INCREÍBLE HISTORIA DEL DR. FLOIT & MR. PLA, 1997
– DAAALÍ, 1999
– LA TRILOGÍA: DAAALÍ, LA INCREÍBLE HISTORIA DEL DR. FLOIT & MR. PLA i UBÚ PRESIDENT O LOS ÚLTIMOS DÍAS DE POMPEYA, 2001
– EL RETABLO DE LAS MARAVILLAS, 2004
– LA TORNA DE LA TORNA. Coproducció amb el Teatre Romea i l’Institut del Teatre, 2005
– EN UN LUGAR DE MANHATTAN, 2005
– CONTROVERSIA DEL TORO Y EL TORERO, 2006
– LA CENA, 2008
– 2036 OMENA-G, 2010
– EL NACIONAL, 2011
– EL COLOQUIO DE LOS PERROS. Coproducció amb la CNTC, 2013
– VIP, 2014
– ZENIT, 2016
– SEÑOR RUISEÑOR, 2018
– ¡QUE SALGA ARISTÓFANES!, 2022
– EL REY QUE FUE, 2023
MEDIATECA